Malmö Redhawks har gett mplusm ansvaret att ta fram deras intro, spelargrafik, reklamfilmer, grafik i arenan och mycket annat. Här kan du se en del av vad vi gjort för hockeylaget.
Med målet att öka varumärkeskännedomen och få fler att förstå att Odlarna.se står för grönsaker odlade nära dig tog vi fram nya filmer och bilder, köpte annonsplatser och nådde över 10 miljoner i räckvidd.
Åtta av tio ungdomar äter för lite grönsaker. Men hur påverkar man en generation som ständigt är en scroll ifrån nästa virala influencer-video?Man skapar innehåll de vill ta del av. Med 66% i hook rate och över tre miljoner i räckvidd lyckades vi med just det åt Odlarna.se.
Efter en tio år lång frånvaro på svenska marknaden ville Ritter Sport tillbaka till chokladhyllorna med choklad utan konstiga tillsatser och ingredienser. Så här gjorde vi för att nå ut till svenskarna.
Odlarna.se ville synas mer i svenska dagligvarubutiker. Men har man inga säljare som åker ut och exponerar varorna och sätter upp butiksmaterialet är det omöjligt. Åtminstone fram till att mplusm tog fram denna butikskampanj.
mplusm fick i uppdrag att re-lansera EcoLoc. Vi gjorde grafiska profilen, e-handelssidan och marknadsföringen. Från gammeldags corporate-känsla till innovativt.
Åtta av tio barn äter för lite grönsaker. Det ville Odlarna.se förändra, så vi tog fram en skoltävling där elever lär sig mer om grönsaker. 50 000 har anmält sig och medier från hela Sverige har rapporterat om tävlingen.
Lanseringskampanjen Rittercoin för Ritter Sport fick flera tusen att gå ut i naturen och plocka upp skräp i utbyte mot Ritter Sports choklad. Kampanjen nådde fyra miljoner svenskar med budskapet att det nu finns en nature friendly chocolate i butikshyllan.
Se hur PR och förtjänad uppmärksamhet i några av Sveriges största medier har bidragit till att ett nytt okänt fastighetsbolag fick in 80 miljoner kronor i en övertecknad nyemission.
Se hur det gick till när vi fick gröna mellanmål att trenda på TikTok, Instagram och Facebook med en organisk räckvidd på flera miljoner.
Assistansbolaget ville öka trafiksäkerheten under midsommar. Vi löste det med forskning, en musikproducent och en trafiksäker spellista på Spotify och vips så fick vd:n gästa Nyhetsmorgon och Assistansbolaget synas i kvällstidningarna.
Inför coronasommaren 2020 ekade hotellrummen tomma på golfresorten Lydinge. För att lösa problemet tog mplusm fram Coronadraget. Resultatet? En fullbokad resort hela sommaren.
Endast två av tio tomater som konsumeras i Sverige är odlade här. För att ändra på det tog vi fram Odlarutmaningen. En kampanj som på ett Hans Rosling-enkelt sätt förklarade fördelarna med svenskodlat.
Hur får man ett 3d-printingevent i Helsingborg att bli Europas största i sitt slag? Vi tog fram idén att bjuda på 3d-printad mat. Inte nog med att allmänheten blev intresserade, även SVT, Sveriges Radio och techmedier nappade.
Hur får man godisgalna svenskar att vilja testa ett nytt, surt godis? Jo, men säger adjö till gammelmedia och hej till ungdomarnas bff:s online - influencers. Resultatet? En markant försäljningsökning och Sveriges mest engagerande instagramkonto.
Åtta av tio barn äter för lite grönsaker. För att få fler barn att äta mer grönsaker grönifierde vi de mest populära barnmåltidenrna och döpte om recepten. Potatismos blev hulkensmos, Varma mackor blev Supermantoast.